Ma déltől ingyen utazhatunk a négyes metró vonalán a hét végéig

Budapest negyedik metróvonalának  megépítését már az 1970-es években tervbe vették a főváros vezetői, azonban a beruházást pénzügyi és ütemezési szempontból többször is elhalasztották.  1996-ban elkészült a megvalósíthatósági tanulmány, de a finanszírozási gondok miatt csak 2006-ban indultak meg a felszíni munkák, majd 2007-ben az alagutak kivitelezése.  A 4-es metró végül 452 milliárd forintból készült el, amely 332 milliárddal több, mint ahogy annak költségét 1996-ban a megvalósíthatósági tanulmány megjelölte.Ma déltől a hét végéig Budapesten ingyen kipróbálhatjuk az új metróvonalat, amely Kelenföldttől a Keleti pályaudvarig közlekedik. A négyes metró (zölddel jelölt) térképeAz új budapesti négyes metró nyomvvonalának térképe 

Az állomások végleges nevei

  • Kelenföld vasútállomás
  • Bikás park
  • Újbuda-központ
  • Móricz Zsigmond körtér
  • Szent Gellért tér
  • Fővám tér
  • Kálvin tér
  • Rákóczi tér
  • II. János Pál pápa tér
  • Keleti pályaudvar

A pályaszakasz teljes hossza 7,4 km. Budapesten utoljára 1976-ban adtak át metróvonalat, a kék metró (M3) 18 km-es szakaszát Újpest-Központ és Kőbány-Kispest között.

Fotó forrása: wikipedia.org

Szerző: Herte Szabolcs

A vilagvandor.hu szerkesztőjeként igyekszem hétről-hétre, napról-napra bemutatni a világ és hazánk legérdekesebb úticéljait, utazási és programajánlatait. Kalandra fel!