Budapest negyedik metróvonalának megépítését már az 1970-es években tervbe vették a főváros vezetői, azonban a beruházást pénzügyi és ütemezési szempontból többször is elhalasztották. 1996-ban elkészült a megvalósíthatósági tanulmány, de a finanszírozási gondok miatt csak 2006-ban indultak meg a felszíni munkák, majd 2007-ben az alagutak kivitelezése. A 4-es metró végül 452 milliárd forintból készült el, amely 332 milliárddal több, mint ahogy annak költségét 1996-ban a megvalósíthatósági tanulmány megjelölte.Ma déltől a hét végéig Budapesten ingyen kipróbálhatjuk az új metróvonalat, amely Kelenföldttől a Keleti pályaudvarig közlekedik. A négyes metró (zölddel jelölt) térképe
Az állomások végleges nevei
- Kelenföld vasútállomás
- Bikás park
- Újbuda-központ
- Móricz Zsigmond körtér
- Szent Gellért tér
- Fővám tér
- Kálvin tér
- Rákóczi tér
- II. János Pál pápa tér
- Keleti pályaudvar
A pályaszakasz teljes hossza 7,4 km. Budapesten utoljára 1976-ban adtak át metróvonalat, a kék metró (M3) 18 km-es szakaszát Újpest-Központ és Kőbány-Kispest között.