Online erősít a világ legrosszabb légitársasága

Észak-Koreával kapcsolatban önmagában már az a hír is meglepő, hogy létezik polgári repülés az országban. A Koreai Népi Demokratikus Köztársaság nemzeti légitársasága, az Air Koryo azonban több évtizedes múltra tekint vissza, 1955 óta repül nemzetközi viszonylatban is. A biztonsági és karbantartási hiányosságok miatt az Európai Unió légteréből kitiltott légitársaság, amely a világ összes repülőtársasága közül a legrosszabb minősítéssel rendelkezik, a napokban nyitotta meg első online repülőjegy foglalási rendszerét.A didigtális korszak beköszönte az online utazásfoglalás tekintetében a jelek szerint Észak-Koreában nem volt zökkenőmentes. A közelmúltban indult foglalási rendszer, ahol az Air Koryo Pekingbe és Vlagyivosztokba repülő járataira foglalhatnánk helyet gyakorlatilag használhatatlan. Aki szereti a virtuális időutazást és szeretné megidézni a 90′-es évek digitális világát, ezen a linken próbálhatja ki az oldalt.Érdekesség, hogy a nemzetközi Skytrax értékelési rendszer legrosszabb repülőtársaságának címét birtokló Air Koryo-nál csupán eggyel kapott jobb osztályzatot a Ryanair fapados légitársaság és a Bulgaria Air is.Néhány  adat az Air Koryo-val kapcsolatban:A légitársaságot 1954-ben alapították Csoszon Minhang (röviden CAAK) néven a SOKAO, az Egyesült Szovjet–Észak-koreai Légitársaság utódjaként. Első járata 1955. szeptember 21-én szállt a levegőbe, első repülőgépei Li–2-esek, An–2-esek és Il–12-esek voltak. Az 1960-as években a társaság flottáját Il–14-es és Il–18-as repülőgépekkel bővítették ki.A légitársaságnál a jetkorszak 1975-ben kezdődött, amikor megkapták első Tu–154-es repülőgépüket, amelyeket a Phenjanból Prágába, Kelet-Berlinbe és Moszkvába irányuló járatokon használtak. A gépeknek rövid hatótávolságuk miatt útközben kétszer le kellett szállniuk; Irkutszkban és Novoszibirszkben. Az 1980-as években a flotta új Tu–154-esekkel bővült ki. Az Iljusin cég által gyártott első Il–62-es 1982-ben került a társasághoz, amivel létrehozták az első nonstop járatot Moszkvába. Ebben az időben Szófiába is repültek repülőgépek.A hidegháború végén, az európai szocializmus összeomlásakor lecsökkent a nemzetközi járatok száma. A Csoszon Minhangot 1993-ban átnevezték Air Koryóra. Az 1990-es évek óta mindössze egy új repülőgép érkezett a légitársasághoz, emiatt a flotta néhány repülőgépe több mint 40 éves.
A társaság 2003-ban, néhány hónappal miután belépett az IATA-ba, 2500 alkalmazottat foglalkoztatott.forrás: Wikipedia

Szerző: Benedek Ádám

Az utazás szenvedélye már középiskolás koromtól velem van, soha nem csillapodó vággyal vetem bele magam egy új ország , egy új úticél felfedezésébe. Remélem, hogy írásaim másoknak is meghozzák a kedvét ahhoz, hogy útra keljenek.