Július 1-től a Booking.com megszünteti az árparitást, ami azt jelenti, hogy a jövő hónap első napjától kezdődően a szállásadóknak nem kell ugyanazokat az árakat és feltételeket kínálniuk a Booking.com-on, mint saját weboldalukon vagy más csatornákon.
Ez a változás a Genius és a Preferált Partner Programokban való részvételre is vonatkozik. Az EGT területén található szállások esetében az egyéb platformokon meghirdetett árakat a Booking.com többé nem veszi figyelembe ezekhez a programokhoz.
Több EU-s országban, például Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban és Portugáliában már eddig sem volt kötelező az árparitás, így ott nem lesz változás.
A Booking.com az árparitás eltörlésével elébe ment a várható magyar szabályozásnak, amely betiltaná az árparitást. Ez a hamarosan életbe lépő törvény más online szállásfoglaló portálokra is ki fog terjedni, így az árverseny szabadabban tud majd érvényesülni a turisztikai szektorban a szállásfoglalási rendszerek vonatkozásában.
A cég az árparitás eltörlését az uniós digitális piaci törvénynek való megfelelés érdekében hozott lépésként indokolta.